Een Return on Ad Spend (ROAS) van 39,3 met Facebook Ads klinkt als een droom. Elke euro die je uitgeeft aan advertenties, zou je bijna veertig keer terugverdienen. Fantastisch, toch? Tot je ziet dat dat indrukwekkende getal gepaard gaat met een conversiepercentage van 121%. Dan weet je: hier klopt iets niet.
Het gebeurt vaker dan je denkt. Je Facebook Ads tonen indrukwekkende ROAS, terwijl de daadwerkelijke conversies helemaal niet zo spectaculair zijn. De oorzaak? Foutieve of dubbele conversiemetingen. Vaak komt dit door:
Als ondernemer of marketingmanager wil je weten wat écht werkt. Niet varen op gebakken lucht, maar op data die klopt.
Bij Stressvrije Marketing combineren we altijd de data van het advertentieplatform met Google Analytics 4 (GA4). Waarom? Omdat GA4 (mits goed ingesteld) een betrouwbaarder beeld geeft van wat er daadwerkelijk op je website gebeurt.
We starten iedere samenwerking met een technische tracking check. Daarbij controleren we of:
Zo weet jij zeker dat je beslissingen baseert op data die klopt.
Een hoge ROAS is waardevol maar alleen als die gebaseerd is op betrouwbare data. Daarom is de eerste stap in het verbeteren van je ROAS altijd: meet wat ertoe doet. Daarna volgt de optimalisatie van je campagnes, je targeting en je creatie
En ja, dat doen we ook. Maar nooit zonder eerst het fundament op orde te brengen.
Loop jij ook tegen onduidelijke resultaten aan in je Meta Ads account? Of vertrouw je de cijfers simpelweg niet meer? Dan is het tijd om je tracking en reporting onder de loep te nemen.
Bij Stressvrije Marketing helpen we je met:
Geen gebakken lucht. Gewoon weten wat werkt.