Cases

Giullia & Co

Logo Giullia & Co

Doelstelling:

  • Schaalbare aanpak voor blijvende omzetgroei
  • Conversiegerichte campagnes voor Black Friday en de winter sale
  • Professionaliseren van Meta advertising
  • Opzetten van een winstgevende always-on campagne voor structurele verkopen

Resultaten

  • Black Friday ROAS: ±4 binnen enkele dagen na optimalisatie
  • Winter Sale ROAS: Stijging naar ROAS 6
  • Always-on campagne: Stabiele ROAS van 3
  • Lente campagne: ROAS van 5,5
Deze aanpak heeft gezorgd voor meer omzet met minder inspanning, precies waar Stressvrije Marketing voor staat.

Klanttevredenheid:

Maaike van Spaandonk, Eigenaresse Giullia&Co
"De samenwerking met Martin is erg prettig. Met Giullia&Co hebben we mooi en snel resultaat behaald. De communicatie is erg goed. Martin denkt mee en geeft waardevolle tips."

Conclusie

Met een combinatie van strategisch inzicht, creatieve optimalisaties en datagedreven campagnes, hebben we voor Giullia & Co blijvende impact gerealiseerd. Niet alleen tijdens piekmomenten, maar ook structureel.

Alzheimer Nederland

Doelstelling:

  • Verkoop van 60.000 Herinneringen kerstballen
  • Genereren van structurele donaties
  • Uitverkoop van het Ziggo Dome voor het Herinneringen Top 50 concert

Resultaten

  • Verkoopstijging van kerstballen: Succesvol verkocht van 60.000 Herinneringen kerstballen.
  • Donatiegroei: Significante groei in structurele donaties.
  • Concertuitverkoop: Ziggo Dome volledig uitverkocht voor het Herinneringen Top 50 concert.
Deze inspanningen hebben bijgedragen aan het genereren van fondsen voor onderzoek naar Alzheimer, met als doel een Alzheimer-vrije toekomst.

Klanttevredenheid:

Patricia Kerckhoff, Directeur-Bestuurder Alzheimer Nederland:
"Wat een super leuk bericht! Dank voor je waardevolle bijdrage aan het online marketing team en de campagnes!"

Danique Toenhake, Online Marketeer bij Alzheimer Nederland:
"Dank voor de leuke samenwerking Martin, top gedaan! Veel succes met je volgende opdracht(en)! 🍀"

Conclusie

Deze samenwerking heeft aangetoond dat met de juiste strategie en uitvoering, social advertising krachtige resultaten kan opleveren, ook binnen de non-profit sector. Bij Stressvrije Marketing zijn we er trots op dat we een bijdrage hebben kunnen leveren aan het doel van Alzheimer Nederland.

Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis

Campagne: "Laat taboekanker.
Geen rol meer spelen"

Kankersoorten zoals anuskanker, peniskanker, vulvakanker en baarmoederhalskanker worden vaak verzwegen. Dit taboe belemmert tijdige herkenning van symptomen, wat leidt tot late diagnoses. De campagne had als doel deze taboes te doorbreken, bewustwording te creëren en mensen te motiveren symptomen te herkennen en medische hulp te zoeken.

Resultaten

  • 608.542 unieke personen bereikt met awarenessvideo's.
  • 1.416.852 videoweergaven, waarvan 519.970 minstens 15 seconden bekeken.
  • 20.819 klikken naar de landingspagina (+30% boven verwachting).

Aanpak

De campagne "Laat taboekanker. Geen rol meer spelen" combineerde krachtige content met een doordachte mediastrategie en effectief campagnebeheer. Social ads op Facebook en Instagram vormden de kern, ondersteund door creatieve formats zoals awarenessvideo’s, GIF’s en korte video’s. Retargeting werd ingezet om de betrokkenheid te vergroten en de boodschap verder te versterken.

Klanttevredenheid:

Luka Peters, Communicatiemedewerker Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis:
"Wat mooi om te lezen dat de campagne het zo goed heeft gedaan. Zijn we echt ontzettend blij mee. Jullie beide in ieder geval heel veel dank voor alles! Ik vond het ook heel fijn samenwerken."

Conclusie

De campagne "Laat taboekanker. Geen rol meer spelen" heeft een belangrijke eerste stap gezet in het bespreekbaar maken van verzwegen kankersoorten. Hoewel het niet meetbaar is in hoeverre het taboe daadwerkelijk is doorbroken, laten de reacties zien dat de campagne gesprekken heeft opgestart en mensen heeft geïnspireerd om hun ervaringen te delen. Met sterke resultaten en brede bewustwording is een waardevolle bijdrage geleverd aan symptoomherkenning en tijdige hulp.

Team achter de campagne:

  • Creatie: Nikki ten Hove
  • Media strategie: Martin Mous
  • Campagnebeheer: Jip Verlaat
  • Samenwerking (Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis): Margot Bary-Bense en Luka Peters

Houtwijck

Doelstelling:

  • Online aanvragen voor keukens genereren
  • Merkbekendheid vergroten
In samenwerking met Performance Branding bureau “Journey to Jupiter” en Freelance SEA Expert Evjatar Werker, heeft Houtwijck met de hulp van Stressvrije Marketing een enorme groei doorgemaakt. Van het af en toe online verkopen van een keuken, zijn ze nu tot het einde van het jaar volgeboekt met opdrachten.

Resultaten

  • Toename online aanvragen keukens: Van sporadische online verkopen naar volledig volgeboekt tot einde jaar.
  • Merkbekendheid vergroot: 32.772 relevante personen in regio Gorinchem, bereikt met frequentie van 4
  • Extra personeel nodig door succes.

Conclusie

Door een sterke combinatie van een gewild product, creatieve brandingstrategie en effectieve uitvoering op het gebied van social advertising en SEA, zorgen we ervoor dat Houtwijck blijft groeien. Stressvrije Marketing is trots op de bijdrage die het leverd aan dit succesverhaal.

HKU – Open Dag 2024

Doelstelling:

  • Meer aanmeldingen: Het record van 5581 unieke aanmeldingen uit 2023 verbreken
  • Effectiviteit meten: Inzicht krijgen in welke boodschap, advertenties en kanalen het beste presteren om toekomstige campagnes te optimaliseren.
De HKU wilde zoveel mogelijk aanmeldingen voor hun Open Dag, vooral van creatieve studenten. Ze wilden beter presteren dan vorig jaar en tegelijkertijd uitzoeken welke advertenties en kanalen het meest effectief waren.

Resultaten

  • Meer aanmeldingen: Met 5610 unieke aanmeldingen is het record van 5581 uit 2023 verbroken, een nieuw hoogtepunt.
  • Inzicht in kanaalprestaties: Meta bleek het meest effectief voor conversies, terwijl Snapchat vooral geschikt is voor naamsbekendheid bij een jongere doelgroep.
  • Meer verkeer en aanmeldingen: De combinatie van social ads en Google Ads zorgde voor een toename in zowel websiteverkeer als aanmeldingen.

Aanpak

Het recordaantal aanmeldingen voor de Open Dag van de HKU is te danken aan een doordachte combinatie van kanalen en strategieën. Social media ondersteunde andere kanalen zoals DOOH, SEA en SEO door naamsbekendheid te vergroten en bezoekers richting de website te leiden.

De samenwerking tussen deze kanalen, gecombineerd met de strategische inzichten van Angelina Reijkers, marketingcommunicatieadviseur bij de HKU, zorgde ervoor dat de campagne effectief werd afgestemd op de doelgroep en de gestelde doelen ruimschoots werden behaald.

Conclusie

De campagne was een groot succes. Door duidelijke boodschappen en slimme aanpassingen haalden we niet alleen meer aanmeldingen, maar leerden we ook welke aanpak het beste werkt voor deze doelgroep.

Review

"Martin is een van die weinige social ads specialisten die jou echt meer tijd oplevert dan kost. Hij stuurt precies de juiste reminders wanneer jij ze nodig hebt, maakt reportages die je snapt en zorgt 'gewoon' ook nog eens voor heel goede resultaten van je campagnes (Meta, LinkedIn en Snapchat in mijn geval).

🤐 Eigenlijk zou ik 'm geen goede review willen geven, want nou moet ik 'm natuurlijk nog meer delen. Maar dat kan hij vast wel aan met die projectmanagement skills van hem. Toppertje dus! Inhuren maar!"
- Angelina Reijkers

Tosca

Hoe Tosca in 8 weken haar Cost per lead met 40% wist te verlagen

Tosca stond voor een uitdagende situatie: hun LinkedIn-advertentiecampagnes gingen goed in de VS, maar in Europa liepen ze tegen hoge Cost per Lead (CPL) aan. Om deze uitdaging aan te pakken, zijn wij de samenwerking aangegaan. Het doel was duidelijk: de CPL verlagen en een effectieve, doorlopende campagnestrategie voor Europa opzetten.

Wat doet Tosca?

Tosca biedt herbruikbare plastic verpakkingen en pooling-oplossingen om afval en kosten in de supply chain te verminderen. Ze richten zich op het verbeteren van efficiëntie en duurzaamheid door het aanbieden van gepoolde verpakkingen. Hun diensten omvatten het aanpassen aan specifieke klantbehoeften wereldwijd om de supply chain-prestaties te maximaliseren.

Strategische Aanpak

De eerste stap was een grondige evaluatie van de bestaande campagnes. Hierin kijk ik naar de opbouw van de campagnes en doelstellingen tot aan targeting, creatieve invulling en technische instellingen. Naast dat ik kijk naar hoe we betere resultaten kunnen behalen, kijk ik ook naar de pijnpunten die op het moment het meeste stress geven bij de campagnes. Hierin kan je denken aan kennisgebrek, geen rapportage of geen communicatie.

Op basis van deze analyse ontwikkelde we samen een vernieuwde strategie. Dit omvatte het opzetten van nieuwe campagnestructuren met verbeterde targeting en creatives, en het kiezen van de juiste campagnedoelstellingen die beter aansloten bij het doel van Tosca. Er zijn duidelijke KPI’s opgesteld en deze werden real-time bijgehouden in een dashboard. Ook plande we twee wekelijkse calls in om de resultaten en optimalisatie te bespreken.

Implementatie en Optimalisatie

Een kernonderdeel van mijn aanpak was in samenwerking met Tosca continu te testen en aan te passen. Ik voerde A/B-tests uit op diverse fronten: van verschillende vormen van targeting tot aan de creatie en CTA’s. Dit stelde ons in staat om de meest effectieve strategieën te identificeren en te implementeren, gericht op het verlagen van de CPL en het verhogen van de leadkwaliteit.

Resultaten

De inspanningen wierpen hun vruchten af: we zagen een significante daling van de CPL met meer dan 40%, terwijl de kwaliteit van de gegenereerde leads verbeterde. Deze successen waren een direct gevolg van onze doelgerichte aanpak en de bereidheid om te innoveren en optimaliseren.

Conclusie

Het is belangrijk dat het totaalplaatje klopt: van branding tot de algehele marketingstrategie. Tosca is hierin al ver gevorderd. Wanneer dit het geval is, laat een case zoals deze zien dat met een goed onderbouwde strategie, langetermijndenken en creativiteit, je goedkopere en betere leads via social advertising kunt verkrijgen.

Ook groeien zoals Tosca?

Wil jij net zoals Tosca een lagere CPL, hogere kwaliteit leads en uiteindelijk een hogere ROI?

Of wil je het leadwerven vanaf het begin goed doen? Stuur een e-mail naar:
martin@stressvrijemarketing.nl.nl of plan de hier een afspraak in!